Eesti passi ja ID-kaardi taotlemine

Eesti kodaniku passi- ja ID-kaarditaotlusi menetleb Eestis Politsei- ja Piirivalveamet (PPA). Info dokumentide taotlemise kohta PPA kodulehel:

  • Mugavam ja soodsam on tellida uued dokumendid posti teel Politsei- ja Piirivalveametist.
  • ID-kaardi saab taotleda e-posti teel, kuna selle jaoks ei vajata sõrmejälgi
  • Kui te kasutate Eesti e-teenuseid (ID-kaardi, mobiil ID või Eesti internetipanga vahendusel) saate taotluse esitada politsei e-taotluskeskkonnas.
  • Passi saab taotleda e-posti teel juhul, kui eelmise passi taotlemisest ja sõrmejälgede andmisest on möödunud vähem kui 5 aastat. Loe lähemalt »

Millal pean reisidokumentide tellimiseks aja broneerima ja tulema isiklikult Eesti saatkonda?

  • Kui vajate uut passi ja vana enam ei kehti või politsei sõnul tuleb sõrmejäljed uuesti anda.
  • Kui laps vajab uut passi ja on vahepeal saanud 12 aastat vanaks.
  • Kui peate dokumendi kättesaamiseks tegema volikirja kellelegi teisele. Vastav avaldus tuleb esitada koos taotlusega, tagantjärele ei ole võimalik teist isikut volitada.

Dokumentide taotlemine saatkonnas kohapeal

  • Taotlemiseks tuleb pöörduda isiklikult saatkonda. Taotlust posti või e-posti teel saatkonda esitada ei saa. Palun broneerige selleks eelnevalt vastuvõtuaeg telefoni teel (972) 3 710 39 10 või internetis.
  • Täita taotlusankeet (eesti keelne, ingliskeelne, vene keelne), juhise leiab siit.
  • Kaasa võtta üks värvifoto suuruses 4×5 cm. NB! Oluline on järgida nõudeid fotole! (vaata nõudeid). Võimalusel teha digitaalne foto, mis tuleks saata eelnevalt aadressile ppa@politsei.ee, lisades taotleja nime ning isikukoodi/sünniaja. Saatkonnas fotosid ei tehta.
  • Esmakordsel passi taotlemisel tuleb esitada Eesti kodakondsust tõendav dokument (Eesti kodaniku isikutunnistus või originaaldokument, kus on kirjas, et dokumendi taotleja ühel vanemal või vanavanemal on Eesti kodakondsus). Koos sellega tuleb esitada ka tõend sugulussideme kohta (näiteks sünnitunnistus). Vastava tõendi puudumisel tuleks teha vanemate või vanavanemate Eesti kodakondsuse kohta päring Eesti rahvusarhiivi.
  • Lapsele esmapassi taotlemisel tuleb esitada mõlema vanema nimega sünnitunnistus.
  • Alla 15- aastasele lapsele passi taotlemisel tuleb esitada teise lapsevanema/hooldaja kirjalik nõusolek ja passikoopia, kui lapsevanem/hooldaja ei ole Eesti kodanik.
  • Välisriigis välja antud dokumendi (nt sünnitunnistuse) esitamisel kontrolli, kas seda on vaja tõlkida ning apostilliga kinnitada või legaliseerida. Iisraelis väljastatud dokumendid tuleb kinnitada apostilliga, täpsem info siin. Kui dokument ei ole eesti, vene või inglise keeles, siis tuleb see tõlkida ning tõlge peab olema tehtud vandetõlgi poolt või kinnitatud notariaalselt.
  • Riigilõivu saab maksta saatkonnas sularahas seeklites või pangakaardiga.

Tähelepanu!

  • Kiirpassi ja ID-kaardi taotlusi võetakse vastu ainult Eestis
  • Taotluse staatust on võimalik jälgida siit
  • Reisidokumendid väljastatakse alates 15-ndast eluaastast dokumendi omanikule või volitatud isikule, alla 15-aastaste laste dokumendid väljastatakse hooldajale või taotlemisel hooldaja poolt volitatud esindajale.

Uus pass või ID-kaart jõuab saatkonda üldjuhul 4-6 nädala jooksul.